Δραστηριότητες τάξεων

2023 – 24

Στο μάθημα των Γαλλικών και Γερμανικών , οι τάξεις Ε και Στ του σχολείου μας μαζί με τις καθηγήτριες τους κκ. Κικίμη Κατερίνα και Μουχλιάρη Ζωή, έφτιαξαν πασχαλινές κατασκευές ευχόμενοι “Joyeuses Paques “ και “Frohe Ostern “. Στη συνέχεια «γιόρτασαν» το έθιμο του κυνηγιού των αυγών (Chasse aux oeufs, Ostereiersuche)!!



Στις 17-4-2024 η Γ΄τάξη  γιόρτασε την ημέρα φιλοζωίας. Οι εκπαιδευτικοί Πονηρού Πετρούλα και Ειρήνη Θεοδώρογλου συνεργάστηκαν και μαζί με τα παιδιά έφτιαξαν το βιβλίο των ζώων. Αν τα ζώα μιλούσαν , τι θα μας έλεγαν; Μπήκαμε λοιπόν στη θέση των ζώων και γράψαμε για τα συναισθήματά τους , τις ανάγκες τους , τα δικαιώματά τους στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα!!

 


Η Α τάξη επισκέφτηκε το λαογραφικό Μουσείο Λάρισας με το πρόγραμμα προικο-στολισματα . Ξενάγηση στο μουσείο, σύνδεση του παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, συνέχιση της παράδοσης της ολιστικής προσέγγισης καθημερινών αναγκών, παραδοσιακών στολών,κειμηλίων, αντικειμένων καθημερινής ανάγκης που αντανακλούν τις αναζητήσεις του λαού μέσα από μια ενότητα του ορθόδοξου χριστιανισμού, τα ήθη και έθιμα του τόπου μας.Σταμπωτά κεντήματα, υφαντά με τον αργαλειό  και τη ρόκα που αποτυπώνουν ,τη ζωή στη φύση με αναπαραστάσεις ζώων και φυτων.Ο ρόλος των ζώων στις αγροτικές ασχολίες στη μεταφορά των προικιών.Αναπαρασταση  ζώων με σφραγίδες πάνω στη πόρτη νυφική ζώνη,που κάθε παιδί φιλοτέχνησε και πήρε μαζί του.

Τριανταφύλλου Χαρά


Την Τετάρτη 10-4-2024   οι μαθητές του ΣΤ1 και ΣΤ2 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Διαχρονικό Μουσείο της Λάρισας.  Οι μαθητές περιηγήθηκαν και θαύμασαν τα πολλά εκθέματα  του μουσείου από την παλαιολιθική εποχή, τη ρωμαϊκή περίοδο, την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας μέχρι την εποχή του Χριστιανισμού. Τα εκθέματα προέρχονται από ανασκαφές που διενεργήθηκαν κατά τη διάρκεια του 20ου και 21ου αιώνα στους νομούς Λάρισας, Τρικάλων και Καρδίτσας. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα εκθέματα του μουσείου, από την ξεναγό κ. Κώντσα Κωνσταντίνα.

Γκουτζιαντάμη Βίκη


Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά της βίας η Α τάξη στα πλαίσια της αξιολόγησης κατά της βίας και των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τα ανθρώπινα δικαιώματα παρουσίασε στο 3ο δημ.σχ.Αμπελωνα θεατρικά δρώμενα, γλυπτά στο χώρο, φωναχτες σκέψεις , παιδικές αναπαραστάσεις και εικαστικές παρεμβάσεις.


Η Α τάξη επισκέφτηκε τη βιβλιοθήκη του Αμπελώνα.
Ζωγραφισε σελιδοδείκτες για ενθύμιο, διάβασε βιβλία και παρέλαβε αίτηση για την εγγραφή κάρτας μέλους, ώστε να δανείζεται κάθε παιδί βιβλία,στα πλαίσια  της ανάπτυξης της φιλαναγνωσιας.

Νεαροί καλλιτέχνες, οι μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης του 3ου Δημοτικού σχολείου Αμπελώνα συνεργάστηκαν ομαδικά για την συμμετοχή τους στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό ζωγραφικής για δημιουργία αφίσας „KINDER KREATIV” με θέμα „Deutschsprachige Kultur vom 19. Jahrhundert bis heute“ (Γερμανόφωνος Πολιτισμός και Κουλτούρα από τον 19ο αιώνα έως και σήμερα).

Υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας γερμανικών Μουχλιάρη Ζωή και την βοήθεια της καθηγήτριας εικαστικών Διαμαντή Άρτεμις συνέλαβαν και υλοποίησαν με άψογο εικαστικό αποτέλεσμα δύο υπέροχα έργα.

Την Τρίτη 9 Απριλίου οι μαθητές των τμημάτων Γαλλικής γλώσσας της Ε+Στ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Γαλλικό Ινστιτούτο στη Λάρισα και συμμετείχαν σε θεματικό εργαστήριο «plus haut, plus loin, plus fort…ENSEMBLE “στο πλαίσιο του εορτασμού της γαλλοφωνίας 2024. Ήταν «ένας αγώνας δρόμου» από την αρχαία Ολυμπία  μέχρι το Παρίσι  όπου θα διεξαχθούν οι φετινοί ΟΑ , μαθαίνοντας για την εξέλιξης τους. Συμμετέιχαν σ’ενα διαδραστικό « παιχνίδι απόδρασης» στα σημαντικότερα μέρη των ΟΑ στο Παρίσι.

κ. Κικκίμη Κατερίνα


Το επάγγελμα του δημοσιογράφου άσκησαν για λίγο οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 του σχολείου μας. Επισκέφτηκαν την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 το Γυμνάσιο Αμπελώνα και πήραν συνέντευξη τον Διευθυντή κ. Στέφανο Γραββάνη ο οποίος απάντησε στις ερωτήσεις και απορίες των μαθητών και κατέθεσε τις δικές του προσωπικές απόψεις για τα θέματα που ρωτήθηκε. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αφού έμαθαν για το βασικό πλαίσιο λειτουργίας του Γυμνασίου ευχαρίστησαν τον Διευθυντή του μελλοντικού τους σχολείου για τη ζεστή φιλοξενία.

                                                                                                         Γκουτζιαντάμη Βίκη

 


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου,τα Τμήματα της Ε τάξης του Σχολείου μας  επισκέφθηκαν την Δημοτική Βιβλιοθήκη ,στον Αμπελώνα.Εκει η υπεύθυνη μίλησε στα παιδιά για την ιστορία της Βιβλιοθήκης και τον τρόπο λειτουργίας της .Στη συνέχεια τα παιδιά πήραν μέρος στις δράσεις που ετοίμασε η  υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης.Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και το ευχαριστήθηκαν.

κ. Σιώκου Μαρία


Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία.

 Έτσι και φέτος οι μαθητές της Γ΄και Ε΄τάξης, μαζί με του εκπαιδευτικούς τους,  επισκέφτηκαν τη Δημοτική  Βιβλιοθήκη Αμπελώνα και ενημερώθηκαν από την υπεύθυνη Κ. Ματίνα Οικονόμου για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης. Διάβασαν βιβλία και στη συνέχεια ασχολήθηκαν με δημιουργικές εργασίες που αφορούσαν τα βιβλία αυτά.
κ. Πονηρού Πετρούλα

Οι μαθητές της Γ΄τάξης χρησιμοποίησαν τη βαλίτσα από το Ίδρυμα  Ευγενίδου , ενημερώθηκαν για τα είδη της γραφής, για το δίσκο της Φαιστού, έγραψαν πάνω σε πλάκες από κερί και πάνω σε πλαστελίνη χάραξαν τα ονόματά τους. Χρησιμοποίησαν το φτερό και τη μελάνη και με την αφή τους ένιωσαν τα ανάγλυφα γράμματα της γραφής Μπράιγ.

ΠΟΝΗΡΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΑ

 


Γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 

Στις 22.03.2024 πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή στο πλαίσιο της επετείου για την 25η Μαρτίου1821. Τη γιορτή ανέλαβαν να οργανώσουν και να παρουσιάσουν οι μαθητές της Δ΄Τάξης. Μέσα από κείμενα , ποιήματα ,εικόνες και σκετς προβλήθηκαν χαρακτηριστικά στοιχεία της ελληνικής επανάστασης.Τη γιορτή εμπλούτισε  με διαχρονικά τραγούδια η χορωδία αποτελούμενη από τους μαθητές της Γ΄Τάξης.

 

Με την μαθητική παρέλαση κορυφώθηκαν οι εκδηλώσεις τιμής και εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου.


Ένα λεωφορείο που το λένε ηλιοτρόπιο
Με πεταλούδες άσπρες και ροζ
Κάνει κάθε μέρα κι ένα δρομολόγιο
Πάνω σε μια γραμμή από φως.

Τρέχα ηλιακό μου λεωφορείο
Πέρνα σαν αστραπή πορτοκαλιά
Κι απ’ την εξάτμισή σου πέτα γύρω γύρω
Ηλιόσπορους να τρώνε τα πουλιά.

Γιαννάτου Σαβίνα
Άλμπουμ: Εδώ Λιλιπούπολη

Οι μαθητές της Γ΄τάξης έφτιαξαν τα δικά τους ηλιακά λεωφορεία!!!


Οι μαθητές της Δ τάξης ζωγράφισαν κανόνες για την τάξη, από αυτούς που μας κάνουν να… χαμογελάμε!

Οι μαθητές της Δ τάξης ζωγράφισαν τα ζώα της φάρμας που έχουν ασυνήθιστες συνήθειες…

κ. Ειρήνη Θεοδώρογλου


Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων οι μαθητές του Ε’2  κατασκεύασαν αντικαπνιστικές αφίσες με θέμα τις εξαρτήσεις.

                          κ. Μαίρη Σιώκου

Οι μαθητές της Γ΄τάξης στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχολήθηκαν με το μουσείο του Λούβρου, έμαθαν για τα εκθέματα του μουσείου και ζωγράφισαν τον περίφημο πίνακα «ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ»

Η Μόνα Λίζα (γνωστή και ως Τζιοκόντα) είναι προσωπογραφία που ζωγράφισε ο Ιταλός καλλιτέχνης Λεονάρντο ντα Βίντσι. Πρόκειται για ελαιογραφία σε ξύλο λεύκης, που ολοκληρώθηκε μέσα στη χρονική περίοδο 15031519. Αποτελεί ιδιοκτησία του Γαλλικού Κράτους, και εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι. Ο πίνακας, διαστάσεων 77 εκ. × 53 εκ., απεικονίζει μία καθιστή γυναίκα, τη Λίζα ντελ Τζοκόντο, η έκφραση του προσώπου της οποίας χαρακτηρίζεται συχνά ως αινιγματική. Η Μόνα Λίζα θεωρείται το πιο διάσημο έργο ζωγραφικής.

Κ. Πονηρού Πετρούλα


Ευχές

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε2 τάξης κατασκεύασαν χιονάνθρωπους και Αη-Βασιληδες περιμένοντας τα Χριστούγεννα .Σας εύχονται Καλές γιορτές και Καλή χρονιά με υγεία!!!

κ. Σιώκου Μαρία


Καλά Χριστούγεννα

έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα απο την Δ’ τάξη

παραδοσιακά γλυκά των Χριστουγέννων στην χώρα μας, απο την Ε’ τάξη

κ. Θεοδώρογλου Ειρήνη


Καλές γιορτές

Οι μαθητές της Γ τάξης ετοίμασαν τους Αι- Βασίληδες και σας ευχονται ολόψυχα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ με υγεία και ευτυχισμένο το νέο έτος 2024!!!

 

κ. Πονηρού Πετρούλα


ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ από την Β’ τάξη

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ

«Το κυδώνι»

Το κυδώνι κατάγεται από τη νοτιοδυτική Ασία.

Έχει χρώμα κίτρινο προς το χρυσό όταν είναι ώριμο,

και έχει σχήμα αχλαδιού.

Η σάρκα του είναι λευκοκίτρινη.

Είναι πράσινο όταν είναι άγουρο.

Χρησιμοποιείται ευρέως στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική.

[Στέλιος Παλάσκας]

«Το μήλο»

Η μηλιά είναι από τα πιο δημοφιλή καρποφόρα δέντρα, που μας δίνει τα μήλα, τους υπέροχους τραγανούς καρπούς με τη γλυκιά ή υπόξινη γεύση.

Φυλλοβόλο δέντρο που ανήκει στα μηλοειδή.

Είναι συγγενές φυτό με την αχλαδιά και την κυδωνιά.

Εκτός από υπέροχη γεύση, τα μήλα διαθέτουν σημαντική διατροφική αξία, καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνες, ενώ ανήκουν στα φρούτα που διαθέτουν χαμηλές θερμίδες.   [Γιάννης Μούργκας]

«Το ρόδι»

Το ρόδι είναι σύμβολο γονιμότητας και καλοτυχίας.

Αυτό το φρούτο θεωρείται υπερτροφή, καθώς προσφέρει στον οργανισμό πολλές βιταμίνες, βελτιώνει τη μνήμη και την καλή λειτουργία της καρδιάς.

[Γιώργος Βαλαής]

«Το σταφύλι και ο τρύγος»

Το σταφύλι, αγαπημένο φρούτο του φθινοπώρου, είναι ο καρπός του αμπελιού. Νόστιμο και θρεπτικό, είναι γνωστό από την αρχαιότητα και συνδεδεμένο με τη θρησκεία.

Υπάρχουν διάφορες ποικιλίες σταφυλιών στην Ελλάδα, όπως σουλτανίνα Κορινθίας και μοσχάτο.

Προϊόντα του ο μούστος, με τον οποίο φτιάχνουμε μουστοκούλουρα και μουσταλευριά, το κρασί, το ξύδι, σταφίδες, ενώ μπορεί να γίνει και γλυκό κουταλιού.

Το μάζεμα των σταφυλιών ονομάζεται τρύγος και στη χώρα μας διαρκεί όλο το Σεπτέμβριο, γι’ αυτό και ο μήνας αυτός λέγεται «τρυγητής».

Παλιά οι αγρότες αφού κόβαν τα σταφύλια τα βάζαν σε κοφίνια και τα πηγαίναν στο πατητήρι, όπου τα πατούσαν με τα πόδια.

Ο μούστος που έρεε μαζεύονταν σε βαρέλια και έμενε εκεί μέχρι να γίνει κρασί.

Σήμερα, τόσο η συγκομιδή όσο και το πάτημα των σταφυλιών γένεται με εξελιγμένα μηχανήματα και σύγχρονα εργαστήρια.    [Χαρά Γκόβαρη]

«Ο λωτός»

Ο λωτός έχει χρώμα πορτοκαλί και γεύση γλυκόξινη.

Η σάρκα του είναι λεία και δεν έχει πολλές θερμίδες.

ΤΟ ΜΑΖΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

Το μάζεμα της ελιάς στην Ελλάδα γίνεται από το Νοέμβριο έως και τον Ιανουάριο.

Προγραμματίζουμε το μάζεμα να γίνεται στο κατάλληλο στάδιο ωρίμανσης του καρπού. Προσέχουμε να μη δημιουργούμε πληγές στα κλαδιά των δέντρων κατά τη συγκομιδή και αποφεύγουμε το πάτημα των καρπών.

Χρησιμοποιούμε πλαστικά τελάρα ή σακιά που επιτρέπουν τον καλύτερο αερισμό και προστατεύουν τους καρπούς.

Για την παραγωγή λαδιού μεταφέρουμε τις ελιές στο ελαιοτριβείο.

[Αλεξάνδρα Σταθοπούλου]

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

Ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα.

Νοέμβρη, οργώματα κι ελιές, δεν λείπουν οι δουλειές.

Αν ίσως βρέξει ο τρυγητής χαρά στον τυροκόμο.΄

Όποιος σπέρνει τον Οκτώβρη έχει οκτώ σειρές στ’ αλώνι.

Το Νοέμβρη και Δεκέμβρη φύτευε καταβολάδες.

Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει.

Το σάπιο μήλο σαπίζει και τα γερά.

Πέσε μήλο να σε φάω.

Περσινά ξινά σταφύλια.

Μάζευε κι ας είν’ και ρόγες.

[Ευαγγελία Τζουρμακλιώτη, Ευάγγελος Μεσημέρης, Νικόλαος Μπότουλας]

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

Είμαι τόπι κόκκινο,

αν με καθαρίσεις,

άσπρο νόστιμο καρπό,

αμέσως θα αντικρίσεις.

Τι είναι;  (το μήλο)

Χίλοι μύριοι καλογέροι,

σ’ ένα ράσο τυλιγμένοι.

Τι είναι;  (το ρόδι)

[Αθανασία Βαξεβάνη]

ΠΟΙΗΜΑΤΑ

«Το Φθινόπωρο»

Το Φθινόπωρο μ’ αρέσει, το αγαπώ πάρα πολύ,

γιατί σμίγει τα παιδιά, στου σχολείου την αυλή.

Το Φθινόπωρο μ’ αρέσει, το αγαπώ πάρα πολύ,

γιατί πέφτει η βροχή και ποτίζει όλη τη γη.

Το Φθινόπωρο μ’ αρέσει, το αγαπώ πάρα πολύ,

φίλοι μου αλήθεια λέω, είναι ωραία εποχή.

[Απόστολος Σώφλος]

«Φθινοπωράκι»

Φθινοπωράκι, φθινοπωράκι,

έχει κρύο το βραδάκι.

Ξύλα ανάβουμε στο τζάκι,

φθινόπωρο, φθινοπωράκι.

[Λάζαρος Σαρασέλι]

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

«Λικέρ ρόδι»

Υλικά:

  • 1½ ρόδι
  • 1 ποτήρι ζάχαρη
  • 1 ποτήρι βότκα
  • 2 γαρίφαλα
  • 1 ξύλο κανέλας

Εκτέλεση:

Βράζουμε σε μια κατσαρόλα όλα τα υλικά για 2 έως 3 λεπτά.

Αφήνουμε για 24 ώρες τα υλικά και σουρώνουμε.

Καλή απόλαυση!!!  –  [Βάιος Καραλής]

«Μηλόπιτα»

Υλικά:

  • 4 αυγά
  • 1½ κούπα ζάχαρη
  • 1 κούπα λάδι
  • 1 κούπα γάλα
  • ½ κούπα χυμό πορτοκάλι & ξύσμα
  • 1 μπέικιν
  • 2 βανίλιες
  • 1 κουταλάκι του γλυκού, κανέλα
  • 2½ κούπες αλεύρι
  • 5 μήλα κομμένα σε κυβάκια (στο τέλος)

Εκτέλεση:

Σε ένα μπολ χτυπάω τα αυγά, τη ζάχαρη και τις βανίλιες μέχρι να ασπρίσουν.

Στη συνέχεια ρίχνω το λάδι και χτυπάω 5 λεπτά.

Μετά ρίχνω το γάλα, το χυμό και το ξύσμα κι ανακατεύω.

Κατόπιν ρίχνω στο μίγμα το μπέικιν, την κανέλα και το αλεύρι κι ανακατεύω σιγά-σιγά μέχρι να γίνει ένα αφράτο μίγμα.

Τέλος προσθέτω τα μήλα και ανακατεύω.

Ψήνω σε φούρνο για 45 λεπτά στους 180 oC.    –    [Ζωή Γκουλιάρα]

«Γλυκό σταφύλι»

Υλικά:

  • 1 κιλό σταφύλι λευκό
  • 750 gr ζάχαρη κρυσταλλική
  • 3 φύλλα αρμπαρόριζας
  • 100 ml νερό
  • Χυμό από 1 λεμόνι

Εκτέλεση:

Μέσα σε μια μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε το νερό και τη ζάχαρη να βράσουν.

Βάζουμε μέσα όλα τα σταφύλια και την αρμπαρόριζα. Πρέπει να βράσουν για 35 έως 40 λεπτά.

Στα τελευταία 5 λεπτά του βρασίματος προσθέτουμε το λεμόνι.

Αδειάζουμε το γλυκό σε βαζάκια και τα κλείνουμε. –  [Ντορέτα Δραγατσίκη]

«Γλυκό κυδώνι»

Υλικά:

  • 1 κιλό κυδώνια
  • 1 κιλό ζάχαρη
  • 2 κλωνάρια αρμπαρόριζα
  • 3 ποτήρια νερό
  • 100 gr αμυγδαλόψιχα ξασπρισμένη
  • Χυμό από 1 λεμόνι

Τρόπος Παρασκευής:

Καθαρίζουμε τα κυδώνια εξωτερικά και τα κόβουμε σε μπαστουνάκια μέτρια.

Στην κατσαρόλα βάζουμε ζεστό νερό και ρίχνουμε τη ζάχαρη.

Ανακατεύουμε για να λιώσει και σιγοβράζουμε για 10 λεπτά.

Αμέσως μετά ρίχνουμε τα κυδώνια και τα βράζουμε μέχρι να δέσει το σιρόπι.

Προς το τέλος ρίχνουμε χυμό λεμονιού, την αρμπαρόριζα και τα αμύγδαλα.

Ανακινούμε την κατσαρόλα και την κατεβάζουμε από τη φωτιά.

Μόλις κρυώσει γεμίζουμε ξέχειλα τα γυάλινα δοχεία και τα κλείνουμε καλά.

[Δήμητρα -Δέσποινα Γκανάτσιου]

Φθινοπωρινές κατασκευές και ζωγραφιές απο την Β’ τάξη


2022 – 23

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους, επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στους χώρους της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Αμπελώνα, την Πέμπτη 11 Μαιου 2023.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη λειτουργία, τον δανεισμό,την οργάνωση,τη συμμετοχή σε δράσεις και εκδηλώσεις και απαντήθηκαν οι απορίες τους, από τη βιβλιοθηκονόμο κ. Ματίνα Οικονόμου την οποία ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τη φιλοξενία στο χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης.
Φεύγοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις, οι μαθητές πήραν μαζί τους και έντυπες αιτήσεις για απόκτηση κάρτας μέλους της Βιβλιοθήκης.
                                                    Γκουτζιαντάμη Βίκη
  

Μαθαίνω Σκάκι

Το ΣΚΑΚΙ είναι μία από τις  δραστηριότητες που έχει αναγνωριστεί, σε όλο τον κόσμο, ως θεμέλιο της ισχυρής διάνοιας. Το σκάκι είναι γνωστό πως ενισχύει την αίσθηση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης, και βελτιώνει τις δεξιότητες επικοινωνίας. Διδάσκει τις αξίες της σκληρής δουλειάς, της συγκέντρωσης και της αντικειμενικότητας.

Ακόμη το σκάκι είναι ένα ιδιαίτερο βοήθημα για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, ειδικά για τις μικρές ηλικίες. Ακόμη, ενισχύει τη μνήμη, την ικανότητα της μελέτης και της συγκέντρωσης.

Αφού ετοιμάσαμε λοιπόν το επιδαπέδιο σκάκι μας ήρθε η ώρα να παίξουμε σκάκι. Οι μαθητές του Δ1 και Ε2 χρησιμοποίησαν τα απαραίτητα υλικά(πιόνια, ασπρόμαυρα πλαίσια), βγήκαν στην αυλή και έπαιξαν τις δικές τους παρτίδες σκακιού.

ΠΕΤΡΟΥΛΑ ΠΟΝΗΡΟΥ

 

 

Δ2

Το σκάκι ειναι το απολυτο παιχνίδι.Το πιο δίκαιο .Δεν υπάρχει τύχη  στο σκάκι, εθνικότητα, σωματική κατάσταση.Μόνο σκέψη και δουλειά.Το παιδί μαθαίνει πειθαρχία,βελτιώνει την αντίληψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων σχεδιασμού και πρόβλεψης.Μαθαίνει να σκέφτεται.
Υπάρχουν κανόνες, ότι υπάρχουν συνέπειες σε ότι απόφαση παρει.Μαθαίνει  να κάνει σχέδιο, να το ακολουθεί μεθοδικά,να το υποστηρίζει κι όταν  δεν πηγαίνει καλά, μαθαίνει να ελίσσεται και να το αλλάζει.Μήπως αυτά δεν θα συναντήσει και στη ζωή του;
Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2 τμήματος πήραν τα πιόνια και τις σκακιέρες και κατέβηκαν στην αυλή του σχολειου να παίξουν σκάκι.
Μαρία Σιώκου

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μαθητές της ΣΤ τάξης δημιούργησαν το παρακάτω βιβλίο με θέμα ” Επαγγέλματα του Μέλλοντος


8ος ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ  ΓΥΡΟΣ

Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος , στον ποδηλατικό γύρο του Αμπελώνα που έγινε την Τετάρτη 18 Μαϊου. Η εκδήλωση διοργανώνεται κ’αθε χρόνο, απο τον Σύλλογο Αιμοδοτών Αμπελώνα ” Η Ελπίδα” και το μήνυμα που μετέφεραν τα παιδιά όλων των σχολείων με τη συμμετοχή τους ήταν :

ΠΑΡΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗ ΒΟΛΤΑ, ΔΩΣΕ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΗ ΖΩΗ!


ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ

Στα πλαισια  των εργαστηρίων δεξιοτήτων πραγματοποιηθηκε επίσκεψη στο Πλανηταριο Θεσσαλονίκης  στις 5/5/2023.Οι μαθητές  των τάξεων Γ, Δ και Ε παρακολουθησαν προβολή για τη δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος. Επισκέφτηκαν επίσης το μουσείο αρχαίας τεχνολογίας και την έκθεση αυτοκινήτων!!!

κ Πετρουλα Πονηρου


«Αναδιαμόρφωση – Παιδαγωγική αξιοποίηση της αυλής του Σχολείου»

Η αυλή είναι μέρος του σχολείου και ο χρόνος που περνούν τα παιδιά σε αυτή αποτελεί μέρος της σχολικής λειτουργίας. Στο προαύλιο τα παιδιά παίζουν, συναντιούνται, επικοινωνούν, διασκεδάζουν, ξεκουράζονται κ.λπ., κατά συνέπεια η διαμόρφωση και αξιοποίησή του πρέπει να συνδυάζεται με ασφάλεια και να καλύπτει όλες τις προαναφερθείσες ανάγκες τους.

Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες αναγνωρίζουν το ρόλο του περιβάλλοντος στην αγωγή και το θεωρούν ως έναν από τους παράγοντες της παιδαγωγικής διαδικασίας και εργαλείο στα χέρια του παιδαγωγού.

Μία κατάλληλα εξοπλισμένη σχολική αυλή μπορεί να ενισχύσει την ενεργητική αλληλεπίδραση του παιδιού με το περιβάλλον της φύσης, να υποκινήσει και να στηρίξει διάφορες μορφές παιχνιδιού και τύπους συμπεριφοράς πάνω στα οποία η εκπαίδευση προγραμματίζει το έργο της με στόχο τη συνολική ανάπτυξη του παιδιού.

Έτσι λοιπόν οι μαθητές των τμημάτων Δ1,Δ2 και Ε2 προχώρησαν στον καλλωπισμό του προαύλιου χώρου. Αποφάσισαν τι σχέδια ήθελαν για να διακοσμήσουν τις βρύσες του και στη συνέχεια χρωμάτισαν επιδαπέδια παιχνίδια. Όλα αυτά έγιναν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και με καθολική συμμετοχή των παιδιών!!

ΠΕΤΡΟΥΛΑ ΠΟΝΗΡΟΥ

Ε2 τάξη

   

Δ τάξη

 


ΕΚΔΡΟΜΗ

Την Τετάρτη 22/3/2023 οι μαθητές της Δ΄και Ε΄τάξης επισκέφτηκαν την περιοχή της Αγιάς. Εκεί οδηγήθηκαν στο χωριό Μεγαλόβρυσο που βρίσκεται σε υψόμετρο 600 μέτρων πάνω στις πλαγιές της Όσσας. Το Μεγαλόβρυσο (παλιότερη ονομασία Νιβόλιανη στα Σλαβικά) απέχει 43 χιλιόμετρα από τη Λάρισα και 7 χλμ. από την Αγιά. Το χωριό έχει ανακηρυχθεί παραδοσιακός οικισμός και η χρονολογία ίδρυσής του κυμαίνεται ανάμεσα στον 11ο-13ο αιώνα.  Εκεί λοιπόν , με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών και των υπευθύνων του ΚΠΕ Κισσάβου- Αγιάς, ακολούθησαν το δασικό μονοπάτι μέχρι την Αγιά. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία!!!

 


Οι μαθητές της Δ τάξης, ενημερώθηκαν για τον σχολικό εκφοβισμό. Παρακολουθήσαν βίντεο, συζήτησαν για τα περιστατικά εκφοβισμού, έφτιαξαν αφίσες!! 


Έτοιμες οι κατασκευές των μαθητών του Δ1 με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου!!!

   

κ. Πονηρού Πετρούλα


Τα τμήματα Δ1 και Δ2 μάζεψαν τις ελιές απο το δέντρο της αυλής μας !!!

  

κ. Πονηρού Πετρούλα – Σιώκου Μαρία


Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, οι μαθητές του Δ1 ολοκλήρωσαν τα δικά τους ποδήλατα χρησιμοποιώντας  την φαντασία τους !!!

κ. Πονηρού Πετρούλα


Υπαίθριο μάθημα σκακιού, στα πλαίσια των δράσεων σχετικά με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, στους μαθητές του Γ1 και του Γ2, από τους δασκάλους τους Χρήστο Σκούφα και Πετρούλα Πονηρού.


Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας άνοιξε !!!


Η εκπαιδευτικός εικαστικών του σχολείου μς, κ. Αντιγόνη Καψάλη, μαζί με μαθητές της ΣΤ τάξης, ομορφαίνουν την είσοδο του κτιρίου μας !!